הזוג שנפקד ב'שילה הקדומה' ומעמד הענק של "תפילת חנה"

אבי יעקב No Comments on הזוג שנפקד ב'שילה הקדומה' ומעמד הענק של "תפילת חנה"

אלפי מתפללים מידי שנה, מאות סיפורי ישועה על זוגות שנפקדו בפרי בטן לאחר שנות עקרות כואבת והמקום שאליו נושאים את עיניהם גדולי ישראל, משפיעים וצדיקים. סיור מרתק סביב מעמדי הישועות וסיפורי הניסים מאתר משכן העדות בשילה הקדומה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך טיול צוות אתר "קול חי" באתר משכן העדות בשילה הקדומה, נחשפתי למנהג תפילה מיוחד המוכר בקרב יודעי חן במקום משכן העדות בשילה, הנחשב כסגולי מאוד. במקום נאספו עדויות של רבים שממש נושעו בעקבות תפילתם וזכו לפרי בטן. כמובן, ההיסטוריה היהודית, מספרת לנו בספר הנביא שמואל על סיפור חנה שהתפללה במקום ונפקדה לאחר ברכת הכהן הגדול, עלי.

אין איש מקוראינו שאיננו מכיר את תפילת חנה – התפילה שהתפללה חנה לה' שציפתה להולדת בנה אחר עשר שנות עקרות כואבות.  את התפילה התפללה כאשר העלתה והקדישה את בנה שמואל, לעבודת ה' ונבואה במקום הזה, משכן שילה, אצל עלי הכהן שהבטיח שתיפקד. מעמדות תפילה מיוחדים נערך לקראת ימי הרחמים והסליחות באתר שילה הקדומה שם עמד המשכן, ע"י כ"ק האדמו"ר מקוסוב ארה"ב שליט"א, אשר הגיע למקום ועורר רחמים לישועת הפרט והכלל ובמיוחד לחשוכי ילדים.

ארגון "שמחתי בישועתך" בהנהלת הרב חיים מאיר שטיינמץ איש אמונו של כ"ק האדמו"ר  מקוסוב ארצות הברית שליט"א מארגן מעמדות תפילה בהשתתפות מאות ואלפים לישועה ולפרי בטן. האדמו"ר מגיע מדי שנה בשנה במיוחד למעמד הנדיר ומעורר ישועה למצפים לבשורת הילדים, כאשר רבים מהמצפים לישועה משתתפים אף הם במעמד הנדיר. שמדברי השל"ה הקדוש שכותב שאפילו שהמשכן נחרב אך רושם קדושת המקום קיים עד היום הזה והרי זה מקום מסוגל ביותר לפעול ישועות ונפלאות ברוחניות וגשמיות ובכל מילי דמיטב ובפרט מסוגל המקום לפעול ישועה להיפקד בזרע של קיימא.

רבי שייע דייטש, שליח חב"ד במוסקבה הגיע לפני כמה חודשים לביקור שגרתי בארץ הקודש, וערך סיור מרתק באתר ההיסטורי "שילה הקדומה" ופרס את רשמיו בטורו ב"ערוץ שבע" על סיור שערך במקום ובמהלכו נתקל באקראי במעמד המיוחד: "אנו מגלים קבוצה חסידית גדולה, העושה גם היא את דרכה אל המקום. מתברר כי אלו נמנים על חסידיו של האדמו"ר מקוסוב שגר בארה"ב, ומדי שנה הוא מגיע לשני חודשי הקיץ לארצנו הקדושה, במהלכם הוא מגיע לביקור אחד בשילה, לשאת תפילה למען חשוכי ילדים".

"לאחר שהמקהלה החסידית שוררה ניגונים מעוררי נפש, בהם לא מעט ניגוני חב"ד מוכרים, החל האדמו"ר בדיבורי התעוררות על גודל המעמד והשעה, ובין השאר הזכיר את דברי השל"ה הקדוש האומר "הוקדם משכן שילה בחלק יוסף לבית עולמים, ואף שנחרב – מכל מקום פתח יוסף צינור הקדושה, ואחר-כך נשארה הקדושה בבית עולמים, כי יוסף הוא הצינור… שכל מיני שפע הולכים דרך צינור זה".

"גם אני וגם אשתי צאצאים לשל"ה הקדוש, ויחד הצטרפנו אל התפילה המרגשת – 'תפילת חנה'. כאן עמדה חנה העקרה ונשאה את תפילתה המפורסמת – וממנה למדו חז"ל דינים רבים כיצד מתפללים. כאן התקבלה תפילתה הנרגשת והמיוחדת, והיא זכתה ונולד בנה שצמח וגדל להיות שמואל הנביא המפורסם. מזווית עיניי ראיתי לא מעט משתתפים שהזילו דמעות כמים, בהתחננם להיוושע גם הם בפרי בטן או בשידוכים אצלם או אצל צאצאיהם, וגם אני הזכרתי שמות של ידידים ובני משפחה הזקוקים לזיווגים נכונים ולזרע של קיימא, מתוך אמונה כי בזכות תפילת רבים נשמע ונתבשר בשורות טובות ומשמחות אצל כל אחד ואחת" חתם רבי שייע את רשמיו.

כאמור, כ"ק האדמו"ר מגיע כמדי שנה לקראת ימי הרחמים והסליחות למעמד נדיר לישועת חשוכי בנים שנערך בראשותו מזה שנים, במעמד מאות שמגיעים לתפילה משותפת, באתר ההיסטורי "שילה הקדומה" בבנימין. המעמד נדיר נורא הוד וחסר תקדים שנערך זה קרוב לעשר שנים, כאשר האדמו"ר עורך במקום מעמד תפילה רבתי. ברגש רב נאמרת תפילת חנה ועוד תפילות לישועות ובפרט לזרע של קיימא לאנשים חשוכי ילדים ל"ע, מעמד אשר מעורר הדים נרחבים בעולם כולו.

לאחר תפילת מנחה החלו המשתתפים לשורר ניגוני רגש והתעוררות ואמרו את 'תפילת חנה' בזעקה ודמע. עם סיום התפילה עברו המשתתפים להתברך מהאדמו"ר אשר העניק לכל משתתף פירות ברכה לסגולה. יצוין כי כבר עשרות זוגות נושעו ונפקדו בפרי בטן למעלה מדרך הטבע בתפילה המיוחדת שנערכת במהלך השנים האחרונות באתר שילה הקדומה במקום בו עמד המשכן.
קיימים סיפורים ועדויות רבות על כל מיני ישועות וניסים שהתרחשו במקום והמקום מוכר כפלאי.

הנה עדות אחת, מרגשת מאוד, לדוגמה:

לכבוד:
מרכז המבקרים שילה הקדומה

שלום רב,
בתאריך י"ט תמוז תשפ"א, 29.6.2021, סיירתי במרכז המבקרים של שילה הקדומה עם צוות המורים בישיבה התיכונית בה אני מלמד, ישיבת תורה ומדע בירושלים. הסיור היה מרגש ומעצים מאוד. בעיקר היה רגע מעצים ומרטיט כאשר עמדתי במקום הפונה אל מקום המשכן והתפללתי בכל לבי וביקשתי שתפילותיי תענינה ע"י הקב"ה.

בסיוון תש"ע נשאתי לאישה את אשתי. השמחה הייתה גדולה, בעיקר כיוון שגם אני וגם אשתי, שנינו בעלי תשובה היינו כבר לא צעירים. אשתי האהובה הייתה בת 29 ואני בן 34. כשלוש שנים לפני כן חזרתי בתשובה ב"ה וזכיתי להתגורר בעת החתונה בבני ברק.

לאחר החתונה כמובן שכולם ציפו, כמונו, שהקב"ה יפקוד אותנו במהרה בבן או בבת, אולם הקב"ה לא ראה כך לנכון. במשך שנים ארוכות התפללו ובכינו, קיווינו וייחלנו, אך תשובתו הייתה ברוך השם – לא. כך ראה הקב"ה בדעתו וכך היה נכון, עם הקושי העצום והניסיון הבלתי נגמר הזה. כל סגולה אפשרית – עשינו. כל רב, מקובל, פוסק – אצל רבים ועצומים ביקרנו. היינו בקברי צדיקים ואצל הצדיקים בחייהם. אבל הקב"ה השיב בכל טיפול ובכל ניסיון – לא.

והנה, כאשר הגעתי לשילה הקדומה אמר המדריך במקום שסגולה נפלאה להתפלל על זרע של קיימא במקום בו התפללה חנה ע"ה ונפקדה בשמואל הנביא ע"ה. וכמו בכל מקום אחר, זכיתי להתפלל גם במקום זה והבטחתי שבע"ה בלי נדר, אם בתוך שנה ניפקד וייוולד לנו ילד – אתרום אלף שקלים לכבוד השם יתברך אל המקום הקדוש. ואכן, ב-ג' חנוכה תשפ"ב קיבלנו את הבשורה המשמחת – נפקדנו. גם אם אנסה לכתוב במלים את מידת האושר העצומה, לאחר תריסר שנים של נישואין, לא אצליח. והנה הגיעו הבדיקות הראשונות והשתקף לנו העובר והשמחה, הציפייה, התפילה והאושר הלכו וגברו ככל שהגיע עת הלידה.

בסיעדתא דשמייא עצומה שלא ניתן לתאר, בה ראינו את הקב"ה בכל רגע ורגע עין בעין. חשנו בידו האוחזת בידינו בכל שלב ושלב ויותר מכל בשלב הלידה – זכינו להיפקד בבן זכה ב-ב' אב תשפ"ב. ברית המילה הייתה במוצאי צום ט' באב נדחה, ביום ראשון. הייתה זו ברית שכל כולה הייתה קידוש שם שמיים והגיעו אליה מאות אנשים בני הקהילה ברחובות, רבנים ופשוטי עם, כולם הגיעו לשמח ולשמוע. הייתה שמחה עצומה. והנה, באתי כעת לשלם על ההתחייבות שלי כלפי מרכז המבקרים, ומבקש כי תצרו עמי קשר כדי שאוכל להשלים את ההבטחה שלי.



0 תגובות